DE SCHOOL WAAR JE LEERT SAMENLEVEN

De Veronicaschool is een Jenaplanschool. Wij zijn een gezellige middelgrote school in de Burgwalbuurt, een wijk met een rijke historie in het centrum van Haarlem. De kinderen die onze school bezoeken komen uit verschillende wijken en het centrum van Haarlem. Ouders die voor de Veronica Jenaplanschool kiezen, kiezen voor een school die hun kinderen meer biedt dan enkel taal- en rekenonderwijs. Zij kiezen voor een school waar het kind gezien wordt.

logo veronica

SAMEN LEREN VAN ELKAAR

De Veronicaschool richt zich op de opvoeding van kinderen en omvat daarom veel meer dan het aanleren van alleen schoolse kennis. De basis van de Jenaplanschool is het samen spreken, samen werken, samen spelen en samen vieren. Dit zijn de vier sociale basisactiviteiten in elke cultuur.

Kinderen leren door deel te nemen aan deze vier basisactiviteiten. We werken veel in leefgroepen. In de zogenaamde stamgroepen zitten kinderen van verschillende leerjaren bij elkaar. Ze leren zo verschillende rollen en weten wat het is om hulp te vragen en te geven. De school als een oefenplek voor een betere samenleving. Op de Veronicaschool proberen alle teamleden omstandigheden te creëren waarin kinderen zich prettig voelen en hun leergierigheid geprikkeld wordt.

ONDERWIJS MAAK JE SAMEN

We kunnen het niet alleen en hebben elkaar en uw inbreng nodig. U mag van ons verwachten dat we u op de hoogte houden als het goed gaat maar ook als we zorg hebben. Andersom willen we graag met u spreken als er iets is. Kom gerust langs of maak gebruik van de informatieavonden. U kunt dan ook thuis inspelen op de zaken die op school spelen en wij kunnen aansluiten bij wat er thuis leeft.

Veel van onze ouders vinden het leuk om mee te denken over ons beleid of om te helpen bij het organiseren van activiteiten.

Veronica School
Antoniestraat 28