DE KANJERSCHOOL VAN HAARLEM

De Katholieke Basisschool Sint Bernardus is een begrip in Haarlem Oost. Onze leerlingen vormen een goede afspiegeling van Nederland. De afgelopen jaren zien we een opwaardering van de buurt op sociaal, cultureel en economisch gebied. Ons basisonderwijs sluit goed aan bij de kennis en vaardigheden die komende generaties nodig hebben in de maatschappij. Wij staan voor het ontdekken en ontwikkelen van het talent van onze leerlingen.

logo bernardus

EEN ACTIEVE SCHOOL IN EEN KLASSIEK GEBOUW

De school is gevestigd in een klassiek gebouw in de stijl van de Amsterdamse school. Kenmerk van deze stijl zijn decoratief metselwerk en gevel versieringen. Een ideale bouwstijl voor een school.
Onze school is in een vierkant gebouwd waardoor het plein omsloten is en veiligheid en geborgenheid biedt. De school kent vele gezellige ruimten. Een aantal groepen hebben hun lokaal op de zolder wat een sfeervolle leerplek biedt. Hierdoor zijn we instaat om de sfeer en gevoel van een kleine school te realiseren.

Stichting Sint Bavo | Sint Bernardusschool

COOPERATIEF- EN ONDERNEMEND LEREN

Bij coöperatief leren is niet alleen de lesstof belangrijk, maar ook de samenwerking. De leerlingen leren discussiëren over de lesstof ze geven elkaar uitleg en vullen elkaar aan. Kennis en sociale ontwikkeling gaan hier samen. De kinderen leren door interactie met elkaar en de leerkracht.
In de bovenbouw besteden we aandacht aan ondernemend leren. Ze werken aan projecten waarin hun leerdoel en bestaande schoolvakken samengaan. Het verwerven van kennis en het ontwikkelen van 21e -eeuwse vaardigheden vinden wij erg belangrijk. Ze werken aan het voorbereiden van de koningsspelen een tentoonstelling over natuurfotografie of het maken van een tijdschrift. Aan het einde van het jaar worden de resultaten gepresenteerd en zijn presentatievaardigheden een onderdeel van het leerproces.

Houdt u van de Amsterdamse stijl en bent u op zoek naar de beste school voor uw kind kom dan langs en maak kennis met de school, het onderwijs en het team.

Sint Bernardusschool
Bernard Zweersstraat 1