FIJNE BUURTSCHOOL IN EEN SPLINTERNIEUW GEBOUW (In een actieve wijk)

De Mgr. Huibersschool is een kleine, veilige school opgericht in 1962. In mei 2017 zijn we opnieuw gestart in een prachtig nieuw gebouw dat onze oude school na de brand heeft vervangen.
Een uitstekende locatie voor alle kinderen uit de Europawijk, want ze hoeven geen drukke straten over te steken. Met een klein groepje leerlingen zijn we in de Vilniusstraat begonnen. Gelukkig weten vele ouders ons te vinden en groeit het leerlingenaantal gestaag van 44 in 2013 naar 80 dit jaar. Enthousiast bouwen we aan uitbreiding van ons onderwijsaanbod.

logo huibers

ONDERWIJS IN BEWEGING

Wie met een klein groepje leerlingen (opnieuw) begint, krijgt de kans zijn onderwijs te vernieuwen. Veel is al gebeurd, de kwaliteit van ons onderwijs is goed en dat krijgen we ook terug van onze ouders. Nu geeft het nieuwe schoolgebouw extra kansen. Het team van betrokken leerkrachten pakt ze met beide handen aan. Geïnspireerd en betrokken bouwen wij het onderwijs verder uit.

Ons aanbod

• Meer tijd voor rekenen en taal
  • Aandacht voor sport en bewegen
  • Het belang van kunst & cultuur en creativiteit
  • Een vreedzame school
  • Hoge ouderbetrokkenheid
  • Veel naschoolse activiteiten

SPORTEN SAMEN MET PROFESSIONALS

Sport en bewegen vinden we belangrijk voor kinderen (die steeds vaker met de computer bezig zijn). De lessen worden binnen schooltijd gegeven door een vakdocent.  Na schooltijd geven deskundigen van Haarlemse sportverenigingen les.

Stichting Sint Bavo | Mgr. Huibersschool

KUNST, CULTUUR & CREATIVITEIT

Belangrijke ontwikkelingen in onze huidige maatschappij zoals internet, google, e-mail, social media zijn ontstaan op een snijvlak van creativiteit en wetenschap. Het stimuleren van creatief denken bij jonge kinderen is daarom voor ons cruciaal. Hun creativiteit kunnen ze optimaal kwijt in verschillende onderdelen zoals de musical (zang en dans), handvaardigheid (ontwerpen en vormgeven). Creatief denken beperkt zich bij ons niet tot deze expressievakken. Wij koppelen het ook aan vakken als wereldoriëntatie, taal, rekenen en gym. Maak ze nieuwsgierig, durf te vragen en te experimenteren.

Bent u ook nieuwsgierig geworden bel voor een afspraak en overtuig u zelf

Mgr. Huibersschool
Vilniusstraat 2