SAMEN OP EIGEN BENEN

De Franciscus Xaveriusschool is een gezellige buurtschool in de Amsterdamse wijk in Haarlem, waar ouders en leerlingen elkaar kennen en waar met plezier geleerd, gespeeld en gewerkt wordt. Samen leren we kinderen vaardigheden, vergaren we de kennis en ontwikkelen we hun creativiteit. Zodat ze uiteindelijk op eigen benen kunnen staan.
Met ons leerplan spelen we dagelijks in op maatschappelijke onderwerpen, vaak uit het landelijke nieuws, maar ook plaatselijke actualiteiten krijgen aandacht.

logo franciscus xaveriusschool

EEN BUURTSCHOOL IN EEN ACTIEVE WIJK

Onze school is een gezellige, middelgrote school met een leerlingenaantal van gemiddeld 200 leerlingen. De kinderen komen uit de Oude en Nieuwe Amsterdamse buurt, de Burgwalbuurt, de Sportheldenbuurt, de Slachthuisbuurt en uit de omgeving van de Glasblazersstraat. We zijn een “brede school” we werken samen met o.a. peuterspeelzaal de Boefjes en met de voor- en naschoolse opvang van de SKOS, Kinderopvang Haarlem (Hannie Schaft en de Korf).

KLEINSCHALIGHEID

We hebben 9 groepen, waaronder 3 kleutergroepen. De kleutergroepen hebben gemiddeld in een schooljaar 25 leerlingen. Wij starten met een kleine groep die groeit door instroom gedurende het jaar.

Stichting Sint Bavo | Franciscus Xaveriusschool

CREATIVITEIT KUNST & CULTUUR

Naast ons reguliere onderwijs besteden we veel aandacht aan kunst en cultuur om zo de betrokkenheid van de kinderen bij de samenleving te vergroten. Cultuureducatie stimuleert kinderen bovendien om andere ‘talen te spreken’, waardoor onvermoede talenten boven kunnen komen.

Kom langs en maak kennis met Dé FX! Samen op eigen benen

Basisschool Franciscus Xaverius