SAMEN LEVEN SAMEN LEREN

De Don Boscoschool is een RK Basisschool in de Boerhavewijk in Haarlem Schalkwijk. Onze school is vernoemd naar de Italiaanse priester Giovanni Bosco (1815-1888), beter bekend als Don Bosco. Hij was zeer betrokken bij de verloren jongeren in Turijn en hielp ze om hun leven op de rit te krijgen.
Daarvoor had Don Bosco de steun en de medewerking van iedereen nodig. Zo groeide het werk van Don Bosco voor jongeren wereldwijd. Met deze basisfilosofie werken we op de Don Boscoschool al van af de oprichting in 1965 elke dag aan het wereldburgerschap van onze kinderen.

logo donbosco

DON BOSCO IS EEN SCHOOL:

• waar je kennis maakt met de wereld
  • waar we kinderen en ouders persoonlijk kennen
  • waar je jezelf kan zijn en mag zijn
  • waar maatwerk wordt geboden

ONZE MISSIE

De Don Boscoschool heeft als missie voor onze kinderen:

• je thuis voelen in de wereld en eraan kunnen deelnemen
  • zelfvertrouwen krijgen en uitgaan van je eigen kracht
  • beschaving, normen en waarden hanteren voor elkaar en naar anderen

Stichting Sint Bavo | Don Boscoschool

WERELDSCHOOL

De wereld is in beweging. Door de invloed van internet, televisie en sociale media merken we dat de wereld steeds dichter bij ons komt te staan. Wij willen onze leerlingen graag voorbereiden en kennis laten nemen van deze wereld. Hierom hebben wij, in het licht van Don Bosco, gekozen voor het concept ”Wereldschool”.
Thema’s waar we aandacht aan besteden zijn o.a. cultuur, kunst, religie, techniek. We werken met deze thema’s in projecten, workshops, excursies en maatschappelijke stages. Dit alles wordt zichtbaar door gebruik te maken van open avonden, presentaties, voorstellingen en feesten.

Kom gerust kennismaken en overtuig u zelf van goede sfeer en de passie van het team

R.K. Basisschool Don Bosco
Floris van Adrichemlaan 100