De Schelp biedt leerlingen met soms zeer beperkte mogelijkheden kwalitatief goed onderwijs waardoor zij optimaal worden voorbereid om een plaats vinden in de maatschappij.
Door samen hard te werken en een intensieve, op maat gesneden begeleiding, krijgt ieder kind bij ons de maximale voorwaarde om verder te groeien, waarbij wij de lat bij onszelf en het kind hoog leggen.

logo schelp

WIJ ZIJN EEN LERENDE SCHOOL

Wij maken keuzes, veranderen en spelen in op nieuwe ontwikkelingen in de steeds veranderende wereld. Wij zijn een 'Lerende School'. Wij werken als team nauw samen en betrekken onze leerlingen zoveel mogelijk bij het onderwijs en hun ontwikkeling. Dit doen we samen met de ouders en maatschappelijke samenwerkingsverbanden.

ZORGZAAM, VEELZIJDIG EN VERDRAAGZAAM

Wij hechten veel belang aan een goed en veilig leef- en leerklimaat, zodat leerlingen en team goed kunnen functioneren. De leerlingenbegeleiding heeft een individueel karakter (leerlingvolgsysteem), waarbij de zorg voor iedere leerling, in alle verscheidenheid, centraal staat.

Wij geven onze leerlingen een veelzijdige vorming. Hierbij wordt naast het ontwikkelen van kennis en vaardigheden ook aandacht besteed aan de culturele en sociale ontwikkeling van het kind.

De Schelp biedt vanuit haar interconfessionele identiteit leerlingen hulp bij hun oriëntatie op normen en waarden. Deze zijn gebaseerd op eerlijkheid, vertrouwen en respect voor ieders afkomst, ras, geloof en overtuiging.

Stichting Sint Bavo | De Schelp

ZELFREDZAAMHEID

Het onderwijs op De Schelp legt nadrukkelijk verband tussen kennis en vaardigheid. Dit doen we door middel van thema’s en projecten waarbij we het accent leggen op zelfredzaamheid. Onze leerlingen moeten leren te functioneren in situaties binnen- en buitens huis, op het werk en bij hun vrijetijdsbesteding. We leren de kinderen een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen te ontwikkelen.

Heeft u belangstelling voor ons type onderwijs maak een afspraak voor een kennismaking en overtuig u zelf van de aandacht en de sfeer die wij kunnen bieden.

De Schelp
Nieuwe landstraat 12