SAMEN KUNNEN WE MEER

Basisschool De Meer staat in Haarlem Meerwijk en is een interconfessionele basisschool waar uw kind van harte welkom is. Onze school is een nieuwe ruime school, met grote lichte lokalen. We hebben ongeveer 180 kinderen die verdeeld zijn over 8- 9 groepen. Kinderen, ouders en leerkrachten kennen elkaar goed en werken veel samen. Ons motto is dan ook Samen kunnen we namelijk Meer!

logo meer

WIJ WILLEN DAT:

• Kinderen met plezier naar school gaan en vol enthousiaste verhalen thuiskomen
  • We samen (kind, ouders en leerkrachten) optrekken, zodat uw kind zich goed kan ontwikkelen
  • Kinderen leren zich medeverantwoordelijk te voelen voor hun eigen leren, door zelf doelen te stellen en aan deze doelen te werken

COOPERATIEF LEREN

Coöperatief leren is leren met en van elkaar. De kinderen discussiëren samen over de leerstof, ze geven elkaar uitleg en vullen elkaar aan. Bij coöperatief leren is dus niet alleen de lesstof belangrijk, maar ook de samenwerking. Kennis en sociale ontwikkeling gaan hier samen. De achterliggende gedachte van coöperatief leren is dat kinderen niet alleen leren van de interactie met de leerkracht, maar ook van de interactie met elkaar. Coöperatief leren stimuleert de betrokkenheid en een actieve deelname van de kinderen.

Stichting Sint Bavo | De Meer

KLEINSCHALIGHEID

Onze kinderen gaan met plezier naar school en komen blij thuis. De fijne rustige sfeer en persoonlijke aandacht zijn kenmerken van onze school. Wij werken in kleine groepen met veel ondersteuning en aandacht. Die steun is er voor de kinderen die makkelijk en snel leren maar ook voor hen die het nog moeilijk vinden. Voor de zeer gemotiveerde kinderen bestaat er de profijtklas. Zij worden extra geholpen en uitgedaagd op verschillende vakgebieden. Alle kinderen krijgen bij ons gelijke kansen.

TOEKOMSTGERICHT

Op school doen de kinderen kennis en vaardigheden op, waardoor ze de uitdaging van onze wereld aan kunnen gaan. Ons belangrijkste doel is dat we kinderen op hun toekomst voorbereiden. Daarom werken we op tablets leren ze programmeren en ontwerpen met de 3D printer tijdens de lessen.

Kom langs om een kijkje te nemen en kennis te maken met het team en onze visie op onderwijs

Basisschool de Meer
Erasmuslaan 1