KLEINE SCHOOL MET GROTE AMBITIES

De Bavo Jenaplanschool is een kleine, veilige school volop in beweging in de Leidse buurt in Haarlem. Wij zijn een, gemoedelijke school. Bij ons is er rust en ruimte, en veel persoonlijke aandacht voor de kinderen. Binnen een duidelijke structuur geven wij kinderen de ruimte voor een brede ontwikkeling. Er is goed contact tussen de verschillende leeftijdsgroepen. De kinderen kennen iedereen en ze leren van elkaar. Sinds 2018 zijn wij een erkende Jenaplanschool. Goed onderwijs in de basisvakken is bij ons vanzelfsprekend, maar niet genoeg. Wij willen dat onze leerlingen zelfbewust, ondernemend en leergierig zijn aan het einde van groep 8. Daarom kijken we al vanaf dag één goed naar elk kind. Wat zijn of haar talent ook is, bij ons krijgt het de ruimte. Hoe? Dat laten we u graag zien!

logo bavo jenaplanschool

KLEIN MAAR FIJN

Een school met maar honderd leerlingen heeft voordelen. Er is bijvoorbeeld rust en ruimte, en veel persoonlijke aandacht. Er is goed contact tussen de verschillende leeftijdsgroepen. De kinderen kennen iedereen en ze leren van elkaar. Dit alles zorgt voor een veilige sfeer en een aangenaam leerklimaat.

TALENTONTWIKKELING IN DE PRAKTIJK

De Bavo Jenaplanschool gebruikt vijf talentprofielen. Bij elk daarvan horen specifieke activiteiten. Het programma van activiteiten blijft altijd in ontwikkeling. Ouders worden ook gestimuleerd om zelf workshops aan te bieden (fotograferen, handwerken, Yoga.) Iedere maand is er een talentpodium waar de kinderen van een klas een voorstelling voorbereiden

1. Werktalent: voor doeners die graag bezig zijn
  2. Denktalent: voor denkers die graag hun hoofd gebruiken
  3. Beweeg- en expressietalent: voor de sportieve en creatievelingen
  4. Talent voor jezelf: voor de zelfstandigen die graag hun eigen weg gaan
  5. Talent voor anderen: voor de sociale, zorgzame leerlingen die oog hebben voor elkaar

Stichting Sint Bavo | Bavoschool

ONDERZOEKEND LEREN IN DE PRAKTIJK

Bij onderzoekend leren beslissen de kinderen zelf wat ze willen leren over een thema en hoe ze dat gaan aanpakken. Ze werken samen in teams en bepalen het eindproduct. Wordt het een presentatie, een filmpje of een verslag al dan niet gecombineerd met een tentoonstelling. Ze leren onderzoeken, organiseren en werken in teamverband. Er is aandacht voor hun talenten. Wie trots is op wat hij kan, leert beter en met plezier.

Kom langs en maak kennis met onze school en proef de sfeer.

Bavo Jenaplanschool
Westergracht 3