Nieuwkomersonderwijs tiptop!

maandag, 27 juni 2016

Nieuwkomersonderwijs tiptop!

Geinspireerd door de kwaliteit van het onderwijs, complimenteerden de twee onderwijsinspecteurs de Internationale Taalklas. Tijdens hun recente   schoolbezoek zagen zij een voorbeeldige onderwijsaanpak in een krachtige leeromgeving. De kinderen blijken snel en veel te leren. En met plezier helpen ze elkaar daarbij.

Directeur Marieke Postma kreeg veel lof toegezwaaid voor het niveau van de school, dat zij samen met haar intern begeleider Lenneke Grobbe en het team heeft bereikt.

Marieke is natuurlijk landelijk bekend in de wereld van de nieuwkomers. Als spitsspeler in dit onderwijsveld weet ze een degelijk didactisch proces in te richten waar kinderen en leerkrachten sterk van worden. De inspectie zag teamleden tiptopresultaten realiseren in een veilig en uitdagend leer- en leefklimaat.

In Haarlem valt deze voorziening onder het gezag en aansturing van Stichting Sint Bavo. De gemeente Haarlem, omliggende gemeenten, het Rijk en de Samenwerkingsverbanden Zuid-Kennemerland en IJmond dragen samen de kosten van de ITK.