De elektronische les van Dr. Joris

donderdag, 11 april 2019

De elektronische les van Dr. Joris

Rembrandt? Nee, 76 kinderen van de Veronicaschool hebben, geïnspireerd op ‘De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp’ een prachtig groot werk geschilderd. Het schilderij doet mee aan de prijsvraag ‘Lang leve Rembrandt’. Als het schilderij bij de winnende werken hoort, verhuist het naar … het Rijksmuseum!

Het schilderij is één van de werken die tot 25 april te bewonderen zijn op de ‘kunstroute Spaarnwouderstraat’. Negen ondernemers hebben hun etalages beschikbaar gesteld om werken te laten zien geïnspireerd op Rembrandt, Wassily Kandinsky en Pablo Picasso.

Dit alles is de uitkomst van projectweken die de school in samenwerking met het Frans Hals Museum, HART Haarlem, het Noord-Hollands Archief en met inzet van veel creatieve ouders heeft georganiseerd. Vijf weken lang hebben kinderen van kleuter- tot bovenbouw getekend, geschilderd, geboetseerd en gemusiceerd. Er zijn prachtige kunstwerken ontstaan.

Het hoogtepunt van het project was een groot kunstfeest op 1 april voor de kinderen en hun families. De hele school veranderde op deze dag in een museum. En nu kan iedereen in de Spaarnwouderstraat megenieten van het werk van deze creatieve kinderen.